Kekäle avaa uuden myymälän Espoon Selloon
Vaatealan uudistajana haluamme olla siellä, missä asiakkaat ovat
Kekäle avaa uuden myymälän Espoon Selloon kesäkuussa 2024. Kekäleen myymäläkonseptissa korostuu henkilökohtainen palvelu. B Corp -sertifioitu vaatealan edelläkävijä haluaa muuttaa vaatealaa ja kulutustottumuksia kestävämmäksi. Siksi on tärkeää olla siellä, missä asiakkaat ovat – myös kauppakeskuksissa.
Kekäle laajentaa myymäläverkostoaan ja avaa uuden myymälän Espooseen kauppakeskus Selloon. Avajaisia vietetään kesäkuussa 2024. Kekäleellä on eri puolilla Suomea 13 myymälää – nyt aukeava myymälä on yrityksen 14:s.
Vuodenvaihteessa kansainvälisen B Corp -vastuullisuussertifikaatin saavuttaneena vaatekaupan uudistajana filosofiamme on toimia pitämisen puolesta, eli luoda syvempää suhdetta pukeutumiseen. Pikamuotiketjuista poiketen kannustamme ostamaan vähemmän ja pitämään enemmän.
”Kuljemme alallamme vastavirtaan, mutta silti – tai juuri siksi – haluamme olla siellä, missä asiakkaamme ovat. Monikanavaisen asiakaskokemuksen tarjoamiseksi verkkokaupan lisäksi oikea paikka on aidoissa asiakaskohtaamisissa ostoskeskuksissa. Meidät erottaa laadukas valikoima ja henkilökunnan asiantuntevuus materiaaleista leikkauksiin. Tuomme mukanamme Selloon myös pitämisen ideologian tueksi luodut palvelut, kuten Lempivaatevalmentajan ja Kekäle Second handin”, toimitusjohtaja Joonas Kekäle kertoo.
Sellon myymälään palkataan noin 10 uutta työntekijää. Henkilökunnan hyvinvointi ja ammattitaito nähdään Kekäleellä asiakaskokemuksen kulmakivenä ja siksi niihin panostetaan aktiivisesti koulutuksilla ja kulttuurin johtamisella.
”Tavoitteemme on asiakaskokemus, josta jää muisto. Se erottaa meillä ostoksilla käynnin siitä, kun marketissa nakkaa vaatteen ostoskärryn pohjalle ruokaostosten sivussa. Autamme asiakasta löytämään vaatteet, jotka tuovat hänen parhaat puolensa ja persoonansa esiin. Myyjiltämme saa lisäksi opastusta vaatteiden huoltoon, jotta vaatteille kertyisi mahdollisimman monia käyttökertoja”, Kekäle kertoo.
Panostus näkyy Kekäleen työntekijöiden työtyytyväisyydessä: 96,5 % työntekijöistä pitää työstään vuoden 2023 henkilöstökyselyn perusteella. Tämä taas näkyy asiakastyytyväisyydessä: EVI®-tunneindeksin mukaan Kekäle loi vuonna 2023 asiakkailleen alansa parhaan tunnekokemuksen.
Sellon kauppakeskus on vilkas ja vaivattomasti saavutettava kauppapaikka erinomaisten liikenneyhteyksien varrella. Sellon ovien eteen pääsee niin junalla, bussilla, autolla kuin myös loppuvuodesta 2023 liikennöinnin aloittaneella pikaraitiovaunulla.
”Olemme todella iloisia saadessamme Kekäleen kaltaisen kotimaisen toimijan vastaamaan asiakkaidemme kasvaviin odotuksiin kestävästä ja vastuullisesta pukeutumisen valikoimasta. Kekäleen myymälä tuo laadukkaan lisän pukeutumisen tarjontaamme, mikä palvelee niin paikallisia asukkaita kuin vierailijoitakin”, Sellon kauppakeskuspäällikkö Riikka Tuomainen kertoo.
”Kauppakeskuksen tarjoama kolmen tunnin ilmainen pysäköinti on hyvä yhdistelmä ajatusmaailmamme kanssa: pukeutumista saa ajatella ja sille saa ottaa aikaa”, Kekäle summaa.