Myyjän ohje Kekäle Second hand -palveluun
Kekäle Second hand -palvelun avulla voit myydä tai ostaa käytettyjä vaatteita ja asusteita, ja auttaa pitämään ne käytössä pidempään. Kekäle Kanta-asiakkaana voit laittaa itsellesi syystä tai toisesta sopimattomat pukeutumisen tuotteet kiertoon helposti ja nopeasti. Otamme myyntiin valikoiduilta brändeiltä siistikuntoiset naisten mekot, hameet, yläosat, kengät, laukut ja takit sekä lasten ulkotakit, -housut ja -haalarit. Saat hyvityksen kierrätetyistä tuotteista ostohyvityksenä, jonka voit hyödyntää uuteen tai kierrätettyyn lempivaatteeseen.
Voit listata tuotteet myyntiin kätevästi netissä tai toimittaa ne myyntiin lähimpään Kekäle-myymälääsi tiettyinä keräyspäivinä. Myymälöiden keräyspäivinä voi tuoda siistikuntoiset ja huolletut tuotteesi myymäläämme - me kirjaamme ja kuvaamme tuotteet myyntiin puolestasi (lue alta ohjeet 1-3). Muina aikoina voit myös listata tuotteet itse myyntiin kätevästi verkkopalvelussamme ja lähettää myytävät tuotteet meille (lue alta ohjeet 1-7). Tutustu myyjän ohjeisiin, laita pitämättä jääneet tuotteesi kiertoon ja auta meitä pitämään ne käytössä pidempään.
1. Kerää myytävät tuotteet.
Voit myydä Kekäle Second hand -palvelussa naisten mekkoja, hameita, yläosia, kenkiä, laukkuja ja takkeja sekä lasten ulkohousuja, -takkeja ja -haalareita valikoiduilta brändeiltä.
Kekäle Second handiin sopiva tuote on:
- Sesongin ja ajankohtaisten trendien mukainen myyvä tuote.
- Uudenveroinen eli siistikuntoinen, ehjä, puhdas ja tuoksuton sekä siistiksi huollettu.
- Muokkaamaton eli tuotteessa on koko-, pesu- ja merkkilaput kiinni eikä siihen ole tehty muutoksia.
- Valikoitujen brändiemme tuote.
Pidätämme oikeuden olla ottamatta myyntiin näiden ehtojen vastaisia tuotteita. Näin takaamme laadukkaan, kuratoidun ja ajankohtaisen valikoiman Second hand -tuotteita, joilla on potentiaalia olla lempivaate jollekin toiselle.
Otamme vastaan tuotteita valikoiduilta brändeiltä, joille meillä on samat laatukriteerit kuin muullekin valikoimallemme ja joiden laatuun luotamme. Otamme vastaan huippubrändejä, kuten Acne Studios, Filippa K, Ganni, Marimekko, New Balance, Part Two, Tommy Hilfiger ja monta muuta. Tarkista ennakkoon, löytyykö myyntiin kaavailemasi tuote Second hand -brändien listaltamme.
2. Tarkista tuotteen kunto ja huolla se tarvittaessa.
Tarkista, että tuote on puhdas, ehjä ja siistikuntoinen, ja huolla tuote tarvittaessa myyntikuntoiseksi. Helpoin tapa määritellä myyntikuntoinen tuote on miettiä, onko se sellaisessa kunnossa, että haluaisit ostaa sen itse. Kekäle Second hand -valikoimaan sopiva tuote on:
Pesty & tahraton
Myyntiin sopiva tuote on pesty tai puhdistettu, eikä siinä ole tahroja tai tuoksuja.
Ehjä & muokkaamaton
Tuotteessa ei ole reikiä, naarmuja, kulumia, löystyneitä lankoja tai saumoja ja sen värit eivät ole haalistuneet. Myyntiin soveltuvaa tuotetta ei ole muokattu millään tavalla.
Laput tallella
Tuotteen koko-, merkki- ja pesulaput ovat ehjät ja paikoillaan. Laput ovat arvokasta tietoa niin meille kuin tuotteen seuraavalle omistajalle.
Siistiksi huollettu
Varmista, että tuotteessa ei ole nyppyjä, eläinten karvoja tai isoja ryppyjä. Tarvittaessa huolla nypyt pois nukkakammalla tai -leikkurilla ja poista irtokarvat esimerkiksi harjaamalla.
3.1 Tuo tuotteet myymäläämme keräyspäivänä TAI
Voit tuoda myytävät tuotteet myymäläämme silloin, kun myymälässä järjestetään Second hand -keräyspäivät. Myymälässä otamme vastaan kerralla enintään 10 tuotetta/asiakas sujuvan käsittelyprosessin takaamiseksi. Keräyspäivinä riittää, kun tuot ehtojen mukaiset, siistikuntoiset ja huolletut tuotteesi myymäläämme - me kirjaamme ja kuvaamme tuotteet myyntiin puolestasi, ja etsimme niille uuden omistajan. Saat ostohyvityksen käyttöösi heti.
Infoamme myymälöiden tulevista keräyspäivistä Kekäle Kanta-asiakkaille sähköpostitse. Seuraavat Second hand -keräyspäivät järjestetään kaikissa Kekäle-myymälöissä:
11.-13.11.2024
3.2 myy Second hand -verkkopalvelussa milloin vain.
Voit myydä käytettyjä tuotteita kätevästi Second hand -verkkopalvelussa milloin tahansa. Aloita kirjautumalla sisään Second hand -palveluun syöttämällä sähköpostiosoitteesi. Saat kirjautumislinkin sähköpostiisi. Jos sähköpostia ei kuulu, kurkkaa roskaposti-kansion puolelle. Löydät linkin Second hand -palveluun myös Kanta-asiakastililtäsi – voit kirjautua asiakastilillesi ja klikata "Myy Second handia". Second hand -myyntipalvelu on saatavilla vain Kekäle Kanta-asiakkaille.
4. Kirjaa tuotetiedot Second hand -palveluun.
Palvelumme on suunattu Kekäle Kanta-asiakkaille ja voit myydä joko meiltä aiemmin ostettuja tuotteita tai muualta ostettuja tuotteita valikoiduilta brändeiltä. Valitse myytävä vaate Kekäleen ostohistoriastasi tai kirjaa muualta ostetun tuotteen tiedot palveluun. Kun myytävä tuote on kirjattu, kertoo palvelu ostohyvityksen määrän heti. Ostohyvitys kirjautuu asiakastilillesi, kun myytävät tuotteet on vastaanotettu ja niiden kunto on tarkistettu.
5. Ota selkeät kuvat myytävästä tuotteesta.
Kuvaa puhdas, ehjä ja rypytön tuote vaaleaa taustaa vasten. Ota vaatteesta tai laukusta kuva ainakin edestä, mutta voit lisätä kuvan myös takaa tai yksityiskohdista. Kuvaa kenkäpari sivulta tai etuviistosta ja lisää halutessasi kuvat edestä, takaa sekä yksityiskohdista.
Tee näin:
- Valitse hyvin valaistu tila kuvausta varten.
- Asettele tuote siististi vaaleaa yksiväristä taustaa vasten. Vaatteen voit esimerkiksi ripustaa henkariin tai pitää sitä mallin päällä. Kengät tai laukun voit asetella vaalealle tasolla taustan eteen.
- Kohdenna kameran tarkennus tuotteeseen.
- Ota kuva tarpeeksi läheltä ja rajaa tuote kuvan keskiöön.
6. Lähetä tuote meille veloituksetta.
Kun myyntilistauksesi on luotu, saat tarkemmat ohjeet lähetykseen. Pakkaa siistikuntoiset tuotteet huolellisesti yhteen pakettiin. Huomioi, että pakkaus on puhdas ja ehjä, sekä kestää kuljetuksen. Kirjaa lähetystiedot paketin päälle ja vie se lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen.
7. Lunasta ostohyvitys.
Kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet vaatteesi, kirjataan ostohyvitys asiakakkuudellesi. Saat vahvistusviestissä ostohyvitysnumeron, jolla saat ostohyvityksen käytettyä myymälöissämme tai verkkokaupassa. Voit käyttää ostohyvityksesi verkkokaupassa kassalla tai ostoskorissa kohdassa ”LAHJAKORTTI / OSTOHYVITYS”. Syöttämällä ostoetunumerosi näet käytettävissä olevan ostohyvityksen määrän ja voit itse määrittää summan, jonka haluat käyttää. Myymälässä saat ostohyvityksen käyttöösi mainitsemalla siitä kassalla henkilökunnallemme. Ostohyvityksen voit hyödyntää uuteen tai aiemmin pidettyyn second hand –tuotteeseen.
Me valmistelemme tuotteesi myyntiin ja etsimme sille uuden omistajan.
Me valmistelemme tuotteesi myyntiin ja etsimme sille uuden omistajan. Aiemmin pidetyt tuotteet tulevat osaksi verkkokaupan ja myymälöidemme Second hand –valikoimaa. Kiitos, että autat pidentämään pukeutumisen tuotteiden elinkaarta!
UKK - Usein kysytyt kysymykset
Mitä tapahtuu, jos lähettämäni tuote ei kelpaa myyntiin?
Lähettäessäsi tuotteita meille saat valita, miten toimimme jos lähettämäsi tuote ei olekaan myyntikelpoinen. Tuote joko palautetaan sinulle tai voimme kierrättää sen puolestasi. Myymälään tuotuja tuotteita, joita emme pysty ottamaan vastaan, emme kierrätä.
Miten saan korvauksen tuotteista?
Saat korvauksen tuotteista Kekäleen ostohyvityksenä. Kun myytäväksi kaavailemasi tuote on kirjattu Second hand -myyntipalveluun, kertoo palvelu ostohyvityksen määrän heti. Ostohyvitys kirjautuu asiakastilillesi, kun myytävät tuotteet on vastaanotettu ja niiden kunto on tarkistettu. Lähetetyissä tuotteissa viive on siis hieman pidempi kuin myymälään tuotaessa.
Mistä näen ostohyvitykseni?
Käytettävissä olevan ostohyvityksen määrän voit tarkistaa verkkokaupassa kassalla tai ostoskorissa syöttämällä ostohyvitysnumerosi kenttään ”LAHJAKORTTI/OSTOHYVITYS”. Myymälässä voit pyytää henkilökuntaamme tarkistamaan ostohyvityksesi määrän.
Miten käytän ostohyvitykseni?
Voit käyttää ostohyvityksesi verkkokaupassa kassalla tai ostoskorissa syöttämällä ostohyvitysnumerosi ”LAHJAKORTTI/OSTOHYVITYS” -kenttään. Kohdassa näet käytettävissä olevan ostohyvityksen määrän ja voit itse määrittää summan, jonka haluat käyttää ostokseen. Myymälässä saat ostohyvityksen käyttöösi mainitsemalla siitä kassalla henkilökunnallemme.
Miten veloitukseton Second hand -vaatteiden lähetys toimii?
Second hand -palvelumme antaa sinulle lisäohjeet siihen, miten lähetät tuotteet meille veloituksetta. Pakkaa siistit ja puhtaat tuotteet huolellisesti yhteen pakettiin, ja tee ohjeen mukaiset merkinnät paketin päälle. Kun merkinnät on tehty, vie paketti lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen ja lähetä se meille.
Voinko viedä Second hand -vaatteita myymälään milloin vain?
Voit viedä vaatteita myymälöihin vain erillisinä Second hand -päivinä, jolloin henkilökuntamme arvioi tuotteiden kunnon ja kirjaa ne palveluun puolestasi. Infoamme keräyspäivistä Kekäle Kanta-asiakkaille sähköpostitse.